CIAŁO/UMYSŁ 

Kaya Kołodziejczyk

Tancerka i choreografka, artystka niezależna. Jej prace charakteryzuje autentyczność, wrażliwość i przestrzenne podejście do warstw muzycznych. Wśród jej autorskich realizacji choreograficznych znajdują się prace z pogranicza sztuk, prezentujące różne estetyki i style taneczne.

Są wśród nich Arii di Prefiche jedna z części tryptyku Ogniwa do muzyki Witolda Lutosławskiego w Operze na Zamku w Szczecinie, Oh,Noh przedstawienie skonstruowane na podstawie japońskiego dramatu Izutsu z muzyką Szymona Brzóski czy spektakl SOL.
Interdyscyplinarność jak i otwarcie na eksperymenty  widoczne są w plenerowym widowisku tanecznym Harnasie w Zakopanem na podstawie Krzesanego Wojciecha Kilara i Harnasi Karola Szymanowskiego. Jest również autorką choreografii do spektakli w Teatrze Powszechnym w Warszawie  ("Krzyczcie Chiny " Pawła Łysaka i "Księgi Jakubowe" Ewelina Marciniak ) oraz produkcji filmowych m. in. „Córki Dancingu”, nagradzany w Polsce i za granicą film Agnieszki Smoczyńskiej, „Panie Dulskie” w reżyserii Filipa Bajona czy „Demon” Marcina Wrony.

Tańczyła w spektaklach stworzonych przez najważniejszych choreografów przełomu XX i XXI wieku. Znaleźli się w śród nich: Anne Teresa de Keersmaeker, Trisha Brown czy William Forsythe. W 2009 roku została uznana przez krytyków niemieckiego czasopisma ballettanz za najciekawszą tancerkę młodego pokolenia. Współpracowała ponadto przy spektaklach/performansach takich twórców jak Mette Ingvartsen, Kris Verdonck, Szymon Rogiński, David Wampach, Rafał Urbacki, Anu Czerwiński czy Aleksandra Wasilkowska. W Teatrze Wielkim ‒ Operze Narodowej występuje w spektaklu Mariusza Trelińskiego Latający Holender (2012) oraz Głosie Ludzkim Mai Kleczewskiej (2016).
Od roku 2011 jest artystką związaną z europejskim networkiem dla twórców sztuk performatywnych APAP (advancing performing arts project).
Jako wykładowca tańca współczesnego i kompozycji ruchu prowadzi regularne zajęcia w Warszawskiej Szkole Filmowej , HfMDK we Frankfurcie nad Menem; współpracuje gościnnie z P.A.R.T.S., La Rafinerie (Belgia), Circuit-Est (Canada), Architanz (Japonia), Polskim Baletem Narodowym, Operą na Zamku w Szczecinie czy Polskim Teatrem Tańca.
Kaya jest stypendystką Fundacji Rudolfa Nurejewa, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, DanceWEB, NCK Młoda Polska, Instytutu Adama Mickiewicza oraz Szwajcarskiej Fundacji dla Kultury ProHelvetia.

Polska